Többszörös túlrendelés titka...
Azon gondolkoztam el, hogy mi kell ahhoz, hogy egy más iparágban működő cég, akár egy magyarországi is ilyen eredményt mondhasson el magának? Azt biztosan tudom, hogy ezek a receptek leginkább exkluzív vagy luxus termékek esetében használhatóak, és hogy a receptnek az alábbi hozzávalói vannak, ezek összességében járulnak ahhoz, hogy a Te terméked is az iparágad Ferrarija lehessen.
Az alábbi összetevőkkel kell rendelkezned ahhoz, hogy egyszer Te is a terméked megjelenése napján többszörös túlrendelést könyvelj el:
- Az autó formatervezéséből azt tanuld meg, hogy a Te cégednek is profi arculatra van szüksége.
- Az autó fantasztikus technikai teljesítményéből azt tanuld meg, hogy a Te termékednek is magas minőségűnek, nehezen másolható tudásúnak kell lennie.
- Az autó márkanevéből azt tanuld meg, hogy Neked is védened kell a formádat vagy a kitalált márkanevedet (védjegy), szellemi műveidet (önkéntes műnyilvántartás).
- Teremts élményt, UX-t (user experience - felhasználói élmény) : A termék formatermezésével, a funkcionalitásával, használatának eredményességével.
- Ne légy tömegtermék! Ha valami drága, az nem baj, hanem egy szűrő. Viszont ehhez szükséges, hogy az eddigi pontok teljesüljenek.
- Legyen egy szűk kör, akik az adott termékedet használhatják. Legyen kiváltságos, hogy valaki használhatja, birtokolhatja a termékedet.
- Használják sztárok, ismert emberek a termékedet - ennek publicitásáról pedig a Te céged gondoskodjon.
- A termék megjelenése előtt csepegtess információkat, keltsd fel a jelenlegi ügyfeleid érdeklődését (abszolút vevőbázis) és csalogass be újakat.
- Gondoskodj az ügyfeleid 5 csillagos kiszolgálásáról.
- Kutass piacot folyamatosan és tanulj a legjobb ügyfeleidtől, a legértékesebb termékfejlesztési ötleteket ők fogják adni!
- +1 csinálj sztorit a márkádnak, történelmet. Minél eredetibb egy márka születésének története, annál nagyobb az esély, hogy idővel szerethető márka legyen!
Mint látható, még egy exkluzív termék esetében is minimálisan 10+1 összetevő szükséges ahhoz, hogy a márkádat szeressék, a termékeidet pedig fanatikusan keressék az ügyfelek. Ez a kis összefoglaló csak stratégiai irányokat tárgyalt, ilyen esetben azt már külön nem kell megemlíteni, hogy megfelelő büdzsével rendelkező, megtervezett marketing rendszere legyen a cégnek és ezzel foglalkozó dedikált munkatársak.
Nézd meg a terméked és hasonlítsd össze ezzel a 10+1 ponttal. Tudni fogod, hogy milyen messze vagy attól, hogy egy nap a termékmegjelenés napján többszörös túlrendelést könyvelhess el.
A mai Marketing Dózisod tehát a következő:
A siker receptje másolható, de nem biztos, hogy a Te terméked alkalmas rá.
Sikeres megvalósítást!
(Miklovicz Norbert)