Többszörös túlrendelés titka...

Azon gondolkoztam el, hogy mi kell ahhoz, hogy egy más iparágban működő cég, akár egy magyarországi is ilyen eredményt mondhasson el magának? Azt biztosan tudom, hogy ezek a receptek leginkább exkluzív vagy luxus termékek esetében használhatóak, és hogy a receptnek az alábbi hozzávalói vannak, ezek összességében járulnak ahhoz, hogy a Te terméked is az iparágad Ferrarija lehessen.

Az alábbi összetevőkkel kell rendelkezned ahhoz, hogy egyszer Te is a terméked megjelenése napján többszörös túlrendelést könyvelj el:

  1. Az autó formatervezéséből azt tanuld meg, hogy a Te cégednek is profi arculatra van szüksége.
  2. Az autó fantasztikus technikai teljesítményéből azt tanuld meg, hogy a Te termékednek is magas minőségűnek, nehezen másolható tudásúnak kell lennie.
  3. Az autó márkanevéből azt tanuld meg, hogy Neked is védened kell a formádat vagy a kitalált márkanevedet (védjegy), szellemi műveidet (önkéntes műnyilvántartás).
  4. Teremts élményt, UX-t (user experience - felhasználói élmény) : A termék formatermezésével, a funkcionalitásával, használatának eredményességével.
  5. Ne légy tömegtermék! Ha valami drága, az nem baj, hanem egy szűrő. Viszont ehhez szükséges, hogy az eddigi pontok teljesüljenek.
  6. Legyen egy szűk kör, akik az adott termékedet használhatják. Legyen kiváltságos, hogy valaki használhatja, birtokolhatja a termékedet.
  7. Használják sztárok, ismert emberek a termékedet - ennek publicitásáról pedig a Te céged gondoskodjon.
  8. A termék megjelenése előtt csepegtess információkat, keltsd fel a jelenlegi ügyfeleid érdeklődését (abszolút vevőbázis) és csalogass be újakat.
  9. Gondoskodj az ügyfeleid 5 csillagos kiszolgálásáról.
  10. Kutass piacot folyamatosan és tanulj a legjobb ügyfeleidtől, a legértékesebb termékfejlesztési ötleteket ők fogják adni!
  11. +1 csinálj sztorit a márkádnak, történelmet. Minél eredetibb egy márka születésének története, annál nagyobb az esély, hogy idővel szerethető márka legyen!

Mint látható, még egy exkluzív termék esetében is minimálisan 10+1 összetevő szükséges ahhoz, hogy a márkádat szeressék, a termékeidet pedig fanatikusan keressék az ügyfelek. Ez a kis összefoglaló csak stratégiai irányokat tárgyalt, ilyen esetben azt már külön nem kell megemlíteni, hogy megfelelő büdzsével rendelkező, megtervezett marketing rendszere legyen a cégnek és ezzel foglalkozó dedikált munkatársak.

Nézd meg a terméked és hasonlítsd össze ezzel a 10+1 ponttal. Tudni fogod, hogy milyen messze vagy attól, hogy egy nap a termékmegjelenés napján többszörös túlrendelést könyvelhess el.

A mai Marketing Dózisod tehát a következő:

 

A siker receptje másolható, de nem biztos, hogy a Te terméked alkalmas rá.

Sikeres megvalósítást!


(Miklovicz Norbert)